nuffnang

Tuesday 22 April 2014

LAPORAN POLIS PENGHINAAN KE ATAS PERDANA MENTERI

Tiga pertubuhan bukan kerajaan (NGO ) hari ini membuat laporan polis ke atas laman Facebook yang didakwa menghina Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Polis Diraja Malaysia ( PDRM).
NGO - Pertubuhan martabat Jalinan Muhibbah Malaysia ( MJMM ), Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia ( IRIMM ) dan Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia ( Ikhlas ) - membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi di Kuala Lumpur pada tengah hari.
Presiden MJMM Abdul Rani Kulup Abdullah berkata laporan itu membuat untuk membolehkan polis untuk menyiasat dan mengambil tindakan tegas terhadap pemilik halaman.
" Individu yang mengendalikan halaman di bawah nama Konspirasi Cavalera itu, telah pun ' dibogelkan ' Perdana Menteri dan menteri-menteri Kabinet dalam gambar super dikenakan dipaparkan di halaman, " katanya kepada Bernama hari ini.
Selain itu, beliau berkata tindakan tegas juga perlu diambil terhadap seorang individu, yang dikenali sebagai ' Afiq Gen'ji ', kerana didakwa menghina pasukan polis menggunakan bahasa busuk.
"Kami menyeru Kementerian Dalam Negeri, Komunikasi dan Multimedia Malaysia dan pihak polis untuk mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang terlibat, " katanya.
Balai polis Dang Wangi ACP Zainuddin Ahmad, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan itu.


BY: Bernama

No comments:

Post a Comment